Jak to się robi oraz kilka innych pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dontak
    Rider
    • 2008
    • 586
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Jak to się robi oraz kilka innych pytań

    Witam
    podłączę się pod temat kolegi, również planuje zakup octavii i nurtuje mnie pytanie odnośnie oznaczeń silnika TDI na pokrywie silnika, a mianowicie, na allegro jest bardzo dużo ogłoszen gdzie sprzedawcy opisują silnik 110KM a na klapie same białe literki
    np http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9410197
    jak to z tymi oznaczeniami jest. Wiem że są tylko dwa silniki 110 ASV i AHF.
    Czy sprzedawcy chcą wcisnąć 90-tke w takich ogłoszeniach??
    I jeszcze jedno pytanie, w jakich O1 był komputer pokładowy taki duży między zegarami? w jakich rocznikach wersjach? Czy funkcje które posiadał ten duży komputer są takie same jak w tym w "zegarku" ?
    z góry dziekuję za odp.
    pozdrawiam
    OIII 1.2 TSI 105 KM

  • marqz
    Ambiente
    • 2007
    • 100

    #2
    Jak to się robi oraz kilka innych pytań

    Witam. Wiem, że w dziale SiM przelano już całą masę pytan i porad ale chciałbym podyskutować lub dostać sensowne wyjaśniena w trzech konkretnych tematach.

    1. W jednym wątku zapytałem o to czy gotowy zestaw sooba jak na przykład blaupunkta THB pod fotel nadawałby się do schowka w bagażniku.
    Zaznaczyłem przy tym, że słyszałem efekt kiedy on leży pod siedzeniem i zaznaczyłem, że efekt mnie zadawalał. Niestety nie było wielkiego odzewu. Jeden ze sprzedawców polecił do bagażnika raczej model wyższy w postaci skrzyneczki. Problem w tym, że taka skrzyneczka musi być jakoś umocowana a na dodatek zajmuje miejsce.

    2. Z punktu pierwszego jeszcze bardziej wynikł temat męczący mnie od dłuższego czasu.
    Pomysł cały czas skupia się na schowaniu suba w boczek bagaznika, żeby nie tracić miejsca.
    Dowiedziałem się o takie rozwiązanie w serwisie w ktorym wygłuszałem drzwi i wymieniałem głosniki. Nie tyle cena mnie zniechęciła co fakt, że skrzynia ma być w postaci całej zabudowy boczka łącznie z nadkolem - nie wiem jak to miałoby wyglądać ale jakoś mnie to nie przekonuje.
    Znalazłem coś co mnie naprawdę zafascynowało. Poszukałem w googlach i znalazłem dwa sposoby zabudowy boczka . Jeden to bardzo elegancka opływowa skrzynka idealnie wbudowaną w w boczek - to tak jakby odwrócenie nadkola dzięki czemu całość sprawia wrażenie spójnej zabudowy.
    Zapytałem o cenę takie zabudowy i mało nie spadłem z krzesła. Ponad tauzena i 3 dni roboty samej zabudowy - a gdzie wzmacniacz i głośnik. Pomijam te trzy dni roboty! Ale z czego to jest zrobione - skoro zwykłe skrzynki kosztują już od stówy!?
    Widziałem tez fajne rozwiązanie w kole zapasowym ale to raczej nie u mnie bo wiecznie coś wożę w bagażniku.

    3. Tak więc sumując punkt pierwszy i drugi mam do wyboru:
    BLAUPUNKT THB 210A walający się po bagażniku albo
    PIONEER TS-WX11A

    Albo mam drugie wyjście... zabudowac w boczek...
    Zastanawiam się czy samemu sobie takiej skrzynki nie zrobić i pomontować ze wzmacniaczem. Tylko z czego to zrobić i jak to umocować? Do czego to przykręcić?
    Mam jeszcze jedno pytanie. Na cokolwiek bym się nie zdecydował muszę mieć kabel zasilający z akumulatora.
    Czy mogę to zrobić w dowolnym serwisie? czy lepiej robić to w ASO.
    Pytam nie jak lammer tylko dlatego, ze skoda przestrzega przed nieautoryzowanym grzebaniem w elektryce. A może to i dobrze bo jak mi zwariować elektronika potem to może lepiej samemu nie ruszać?
    Combi 1.9TDI

    Komentarz

    • sebwiecz
      Rider
      • 2008
      • 328
      • Yeti (5L)

      #3
      Moim zdaniem punkt 1 odpada, widziałem takie coś i słyszałem i żadna rewelacja, raczej pomyślał bym nad 2 punktem bardzo mocno, szczególnie jeżeli chodzi o zabudowę takiego suba. Zrobienie skrzynki to żaden problem jeżeli chodzi o zamkniętą konstrukcje, z BR jest troszkę problem bo trzeba nać wymiar kanału, zapraszam do lektury http://www.akustyka.tk/ masz tam wszystko ładnie opisane jak zrobić dobrą skrzynkę.
      Co do zabudowy to jak nie masz 2 lewych rąk to możesz się pobawić, musisz mieć watę szklaną, żywicę epoksydową, trochę MDF kilka wolnych dni i mnóstwo chęci, mniej więcej tak to wygląda w przypadku drzwi, kolega Ziutsane http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=16228 opisuje jak używać maty i żywicy, gdzieś na forum widziałem zabudowę boczku dokładnie opisana ale nie mogę znaleźć teraz.

      A co do kabla zasilającego to myślę że nie ma sensu jechać z tym o ASO, prze ca to żadna filozofia podciągnąć kabel od aku do bagażnika.
      Szukaj na forum jest sporo zdjęć z różnych instalek, zawsze coś ciekawego wypatrzysz.
      Pozdrawiam

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

      Komentarz

      • marqz
        Ambiente
        • 2007
        • 100

        #4
        Dziękuję.
        Jeśli chodzi o oklejanie drzwi to ja tu już mam to zrobione...
        Mnie kręci taka opływowa skrzyneczka która jest wbudowana w boczek w bagazniku... tam gdzie są te ala schowki
        I zastanawiam się jak zrobione sa takie niekwadratowe obudowy
        Combi 1.9TDI

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez marqz
          zastanawiam się jak zrobione sa takie niekwadratowe obudowy
          są dwie opcje:

          1. "naprawde" niekwadratowa, wtedy wykonana jest z żywicy epoksydowej i mat ;

          2. "naprawde" kwadratowa, wykonana z MDF'y z profilowaną maskownicą wykonaną z żywicy i mat

          :diabelski_usmiech
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • marqz
            Ambiente
            • 2007
            • 100

            #6
            Czołem Nexus.
            Naprawdę niekwadratowa. z mat Czyli kilka warst maty profilowane i zalewane rzywica w celu uzyskania twardej konstrukcji?
            A ta druga opcja z MDF to połączona z matami?
            A te maskownice to z czego? ...
            Mów bo się napaliłem.. może sobie sam zrobię...
            Tylko ciągle się zastanawiam... jak to jest potem połączone z "budą"

            PS. Przeciez nie wywalę tysiąca za kawałek deski z wykłądziną....
            Combi 1.9TDI

            Komentarz

            • sebwiecz
              Rider
              • 2008
              • 328
              • Yeti (5L)

              #7
              Zamieszczone przez marqz
              Mnie kręci taka opływowa skrzyneczka która jest wbudowana w boczek w bagazniku... tam gdzie są te ala schowki .......Albo mam drugie wyjście... zabudowac w boczek...
              Zastanawiam się czy samemu sobie takiej skrzynki nie zrobić i pomontować ze wzmacniaczem. Tylko z czego to zrobić i jak to umocować?
              no ja wiem ze bagażnik, tam pokazane jest tylko jak się robi coś z żywicy i mat
              tu masz zdjęcie które coś tam pokazuje http://www.autocentrum.pl/drukuj.php...&id=1589421301 jak mniej więcej to wygląda.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

              Komentarz

              • Nexus6
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4847
                • Volkswagen

                #8
                marqz, a moze zajrzalbys do watku z FAQ, bo jak sprawdzilem przed chwila to jest tam cala fotorelacja z zabudowy bagaznika O I z subem wkomponowanym w boczek
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz

                • marqz
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 100

                  #9
                  Dziękuę Wam obu za poradę
                  Już tam patrzę ...
                  Widzę, z tego linka co podałeś jeszcze łatwiejsze (nie musi być aż tak efektowne jak tutaj http://www.caraudio.furious.pl/preze...da_octavia.htm )

                  Nexus już idę do FAQ. Nie sądziłem że w FAQ jest coś takiego

                  Hmm ale w którym FAQ?

                  PS. Wszystko fajnie... tylko ciągle nie wiem jak to jest przytwierdzone? Przecież nie wisi w powietrzu? Dokręcone do czegoś?
                  Combi 1.9TDI

                  Komentarz

                  • kozi1987
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 200

                    #10
                    taka skrzynka jest formą odlewu wnęki w boczku wiec na samym poczatku odpada ruch skrzynki w lewo, prawo, do gory i w dol Zostaje wiec tylko opcja ze sie wysunie do przodu co tez jest niemozliwe poniewaz blokuje ja ta klapa do koła zapasowego (''podloga'' skrzyn siedzi nizej)i. Ale tak czy siak na wszelki wypada zabezpieczyc to np 3 blachowkretami wkreconymi w okolicach uchwytu na siatke na bagaze.

                    Jednak nie jest to za tania konstrukcja - 1kg zywicy to ok 40 PLN, potrzebujesz kolo 3-4 kg, do tego włókno szklane gdzie cena to 4 lub 7 zl za sztuke, nie pamietam o jakich wymiarach ale sporo tego wypadaloby kupic. Do tego folia ochronna, maska, okulary ochronne, zestaw pedzli i tydzien spedzony w garazu

                    Komentarz

                    • marqz
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 100

                      #11
                      Zamieszczone przez kozi1987
                      taka skrzynka jest formą odlewu wnęki w boczku wiec na samym poczatku odpada ruch skrzynki w lewo, prawo, do gory i w dol Zostaje wiec tylko opcja ze sie wysunie do przodu co tez jest niemozliwe poniewaz blokuje ja ta klapa do koła zapasowego (''podloga'' skrzyn siedzi nizej)i. Ale tak czy siak na wszelki wypada zabezpieczyc to np 3 blachowkretami wkreconymi w okolicach uchwytu na siatke na bagaze.

                      Jednak nie jest to za tania konstrukcja - 1kg zywicy to ok 40 PLN, potrzebujesz kolo 3-4 kg, do tego włókno szklane gdzie cena to 4 lub 7 zl za sztuke, nie pamietam o jakich wymiarach ale sporo tego wypadaloby kupic. Do tego folia ochronna, maska, okulary ochronne, zestaw pedzli i tydzien spedzony w garazu
                      O kurcze! To aż tyle zabawy? Okulary? Maska? Tydzień? Kurcze brzmi dramatycznie.
                      Pogadam z teściem on się bawił w jakieś formy. Może mi pomoże.!
                      A tak na marginesie to ja myślałem raczej o takiej właśnie wkładajej skrzyneczce która w razie czego można zdemontować. Raczej bez specjalnych bajerów byle estetycznie było i się tam chowało w tym boczku.
                      Combi 1.9TDI

                      Komentarz

                      • miodzik
                        Drive
                        • 2007
                        • 93
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Nie ma tak źle. Właśnie robię moją skorupę i nie wygląda to tak strasznie jak się wydaje (robię pierszy raz z żywicą). Na jedną warstwę (baza do dalszej zabawy) poszedł litr żywicy i dwie paczki maty (nie pamiętam dokładnie powierzchni ale coś mi się wydaje, że paczka to 0,5 m2). Trzeba nałożyć jeszcze dwie warstwy i zrobić jakiś front z MDF. Myślę, że 300PLN wystarczy na materiały na obudowę.
                        Pierwszą wartwę warto zrobić na powietrzu (żywica nieźle miesza w głowie) przy otwartym bagażniku. Resztę warstw możesz nawet na balkonie. Okulary ochronne i maseczka przyda się przy docinaniu skorupy.
                        3 dni to max na zrobienie takiej skrzynki. Pozostaje jeszcze dobranie przetwornika do otrzymanego litrażu i tutaj w zasadzie koszty się kończą. Zaryzykuję stwierdzenie że za 500 - 600 PLN będzie wypasiony subik.

                        No chyba, że nie lubisz dłubać lub nie masz czasu. Wtedy lepiej zlecić to zaufanemu zakładowi CA.

                        Komentarz

                        • marqz
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 100

                          #13
                          Zamieszczone przez miodzik
                          Nie ma tak źle. Właśnie robię moją skorupę i nie wygląda to tak strasznie jak się wydaje (robię pierszy raz z żywicą). Na jedną warstwę (baza do dalszej zabawy) poszedł litr żywicy i dwie paczki maty (nie pamiętam dokładnie powierzchni ale coś mi się wydaje, że paczka to 0,5 m2). Trzeba nałożyć jeszcze dwie warstwy i zrobić jakiś front z MDF. Myślę, że 300PLN wystarczy na materiały na obudowę.
                          Pierwszą wartwę warto zrobić na powietrzu (żywica nieźle miesza w głowie) przy otwartym bagażniku. Resztę warstw możesz nawet na balkonie. Okulary ochronne i maseczka przyda się przy docinaniu skorupy.
                          3 dni to max na zrobienie takiej skrzynki. Pozostaje jeszcze dobranie przetwornika do otrzymanego litrażu i tutaj w zasadzie koszty się kończą. Zaryzykuję stwierdzenie że za 500 - 600 PLN będzie wypasiony subik.

                          No chyba, że nie lubisz dłubać lub nie masz czasu. Wtedy lepiej zlecić to zaufanemu zakładowi CA.
                          Czolem!
                          A moglbys to udokumentowac fotkami?
                          Ja to mysle ze nie bede sie bawil w skorupe na zasadzie odlewu... tylko chce zrobic cos ala skrzyneczka i to przykrecic do czegos. Tak jak sa ogolnie dostepne skrzynie tyle ze odpowiednio przymontowane...
                          Combi 1.9TDI

                          Komentarz

                          • kozi1987
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 200

                            #14
                            Miodzik pamietaj jednak ze jesli uzywasz zywicy poliestrowej to:

                            ''Należy przyjąć, że na 1 kg maty lub tkaniny zużywa się ok. 2 kg żywicy.''
                            Tak wiec zywicy walisz tyle zeby po prostu nasączyc wlokno a nie je zalac kałużą

                            Po drugie dla skrzynki zamknietej najlepiej jest zrobic ok. 8 warstw aby uzyskac odpowiednia sztywnosc konstrukcji (nie wiem jak jest z bass-reflexem).

                            Marqz tutaj masz kilka przydatnych linkow z ktorych ja sie uczylem:
                            http://www.novol.pl/strony/1/i/121.php (sposob uzycia mat i tkanin szklanych)



                            http://www.audiocar.pl/forum/viewtop...er=asc&start=0 (niedoscigniony wzór Car Audio)

                            Zapraszamy na nasze forum seata, seat ibiza, cordoba, leon, toledo, klub, motoryzacja, pomoc, stowarzyszenie




                            [/b]
                            A okulary i maska dlatego ze robilem to w pomieszczeniu zamknietym - minimalna temperatura w jakiej powinno sie to wszystko robic to 10 stopni, wiec przyjemna robota na powietrzu nie byla mozliwa
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • marqz
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 100

                              #15
                              Jeju!!! Jak ślicznie.. .Ja też chcę!!!
                              To jest najlepsze co widziałem! Kurcze!

                              PS. Jeśli się zdecyduję to sobie takie zrobię.
                              Jest tylko jedno ostatnie pytanko!
                              Jak to jest przymocowane na koniec do boku samochodu?
                              Combi 1.9TDI

                              Komentarz

                              • kozi1987
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 200

                                #16
                                Szczerze mowiac nie wiem (nie jest to moja konstrukcja).
                                Podejrzewam ze w przypadku tej skrzynki moznaby to rozwiazac tak:

                                1: od wewnatrz skrzynki walnac sruby (na lewej sciance skrzynki) ktore beda wkrecac sie w boczek bagaznika - w ta dorabiana scianke szpachlowano-drewniana. Ale wtedy druga kwestia jest taka co zrobic zeby ten boczek byl sztywny na tyle zeby trzymac skrzynke.

                                2: tak jak wczesniej pisalem - blachowkret w podloge, tez od wewnatrz skrzynki, tutaj z kolei wadą są 2 dziurki w podlodze, ale z tego co czytalem na forach 2-3 dziurki nie są wielkim problemem.

                                Ja swoja skrzynke powoli koncze i wiem ze cos takiego jak na tych zdjeciach to juz wyzszy stopien zaawansowania

                                Komentarz

                                • miodzik
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 93
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez marqz
                                  A moglbys to udokumentowac fotkami?
                                  Niestety nie mam fotek z wyklejania bagażnika. Mogę jedynie zrobić skorupę, ale to dopiero po weekendzie.

                                  Zamieszczone przez kozi1987
                                  Po drugie dla skrzynki zamknietej najlepiej jest zrobic ok. 8 warstw aby uzyskac odpowiednia sztywnosc konstrukcji (nie wiem jak jest z bass-reflexem).
                                  No to ja odpuszczam zamkniętą (myślałem nad poprzeczkami usztywniającymi). Zrobię w takim razie pierwszy w życiu BassReflex.

                                  Dzieki za linki i fotki. Wykonanie w wresji "Dynamat" powala. Full Profi. Reszta znana z forum.

                                  Komentarz

                                  • marqz
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 100

                                    #18
                                    Witajcie koledzy.
                                    Ja się tez zastanawiam nad zrobieniem tego dokładnie jak jest na tych fotkach.
                                    Ja myślałem nat taką opcją! Zrobić formę z tektury... usztywnić a potem dopiero po wyjęciu oklejać tym laminatem co Wy o tym myślićie? może to będzie jeszcze lepszy pomysł?
                                    W weekend będę rozmawiał z teściem.
                                    Mam jeszcze do Was pytanie.
                                    Czy ten plastik nad nadkolem łatwo się ściąga? Możecie powiedzieć jak to się robi?
                                    Czy jeśli nawet obetnę boczną wykładzinę ale coś pójdzie nie tak.. (to tylko złe założenia) to czy taką wykładzinę oryginalną w całości łatwo się wymienia? Macie jakieś info?

                                    A i jeszcze jedno. Gdzie kupić kawał materiału wykładzinopodobnego do oklejenia obudowy?
                                    Combi 1.9TDI

                                    Komentarz

                                    • kozi1987
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 200

                                      #19
                                      Model z tektury nie jest dobrym rozwiazaniem, lepiej zrobic dokladny model z tektury pozniej go rozlozyc na czesci, odrysowac je na MDF i z MDFu zrobic ten model. Tektura zespoli sie z laminatem i jej pozniej nie rozdzielisz, jesli nawet zalejesz ja z obu stron to zauwaz ze w srodku tektury sa puste powierzchnie wiec co za tym idzie pomiedzy warstwami laminatu mialbys pecherze powietrza a tego trzeba unikac przy konstruowaniu skrzynki, zas MDF zapewni Ci dodatkowa sztywnosc konstrukcji.
                                      Co do plastikow w bagazniku jest to bajecznie prosta robota troche roboty z rozkrecaniem jest ale napewno sie polapiesz sie co i jak (dokumentacji z rozbiorki niestety nie mam).
                                      Jesli cos Ci pojdzie nie tak to z tego co pamietam ktos sprzedaje boczki bagaznika w Kupie/Sprzedam, poza tym i tak bedziesz musial zaszpachlowac okolice tej czesci wycietej aby usztywnic boczek a pozniej po obiciu go wszelkie bledy w cieciu zakryjesz
                                      Boczna wykladzine mozesz kupic tu:

                                      1m kwadratowy spokojnie Ci wystarczy i jest jeden model bardzo podobny do seryjnej wykladziny.

                                      Wracajac do MDFu zwroc uwage na koniecznosc wykonania malej deseczki jako podstawa calej skrzynki (na zdjeciu). Wynika to z tego ze na pewnej dlugosci podloga bagaznika ma wybrzuszenie wiec czesc skrzynki musi byc ''w powietrzu'', ja uzyllem do tego MDF 19mm, okazal sie troche za gruby wiec spokojnie troche cienszy moze byc, jak bedziesz chcial to pozniej moge zmierzyc ile luzu jeszcze mam.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      • marqz
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 100

                                        #20
                                        No to wszystko już w sumie jasne!
                                        W soboteę pogadam z teściem i coś ustalę... na pewno nie obędzie się bez dwóch dni urlopu z hakiem na weekend ;-)
                                        Pozdrawiam i zyczę wszystkim udanych obudów...
                                        PS Swoją drogą .. szkoda, że nikt jeszcze nie robo tego (pół seryjnie)...
                                        ;-).. .zamawiasz... wycinasz dziurę , wkładasz montujesz, gra! ;-)
                                        Combi 1.9TDI

                                        Komentarz

                                        • kozi1987
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 200

                                          #21
                                          Obiecałem że wstawię fotki swojej skrzynki, więc do dzieła:

                                          Skrzynka jeszcze jest dokańczana więc niektóre drobne szczególy ulegną zmianom (głównie jakość obicia materiałem :P).

                                          Jest to forma odlewu wnęki w bagazniku z tym ze jak widac na zdjęciu, wyciąłem kawałek boczka żeby uzyskać kilka dodatkowych litrów do skrzynki i łatwiejszą (prostszą konstrukcję):





                                          Spasowania plastików bedzie poprawione (połamałem zaczepy)

                                          Odlew wnęki bagażnika robiłem metodą pokazaną na stronie Dynamata, czyli wykonałem przednią scianę skrzyni i podłogę skrzyni, skręciłem (należy pamietać o tym wsporniku między panelem przednim a podłogą żeby uzyskać kąt 90 stopni i wzmocnić mocowanie panelu przedniego). Następnie obłożyłem je taką cienką folią w stylu pianki i wsadziłem we wnękę bagażnika i wyłożyłem żywicą poliestrową.

                                          !!!UWAGA!!! żywica poliestrowa zawiera styren który rozpuszcza poli-styren czyli styropian dlatego należy unikać do tego celu pianek lub folii styropianowych!!
                                          Warto również pomyśleć o tym żeby głośnik nie wystawał z panelu, ja o tym nie pomyślałem i otwieranie klapy od wnęki na koło zapasowe wymaga wyginania tej klapy.

                                          Skrzynka narazie nie jest mocowana, nie wymyśliłem jeszcze dobrego patentu na przytwierdzenie jej, aczkolwiek dzięki temu że jest to odlew niemożliwym jest zeby skrzynka się pochyliła, jedyny ruch jaki może zrobić to wysunąć się, zaś to uniemożliwia jej klapa od wnęki na koło zapasowe.



                                          Kilka tygodni już przejździłem i (tfu tfu) narazie nic sie nie dzieje aczkolwiek dla własnego spokoju chce ją przymocować na stałe.

                                          Przy projektowaniu skrzynki trzeba pamiętać ze ''podłoga'' bagażnika w miejscu gdzie stoi skrzynka ma pewne wybrzuszenie (nie jest calkowicie płaska), trzeba więc ją podnieść stawiając ją na deseczce o pewnej długości.





                                          Jak wcześniej wspomniałem, część boczka bagażnika na prawo od klapki została częsciowo wycięta. Należało ją po tym zabiegu usztywnić,



                                          Niestety nie mam fotek z montażu więc postaram sie to po krótce słownie wytłumaczyć:



                                          --> I: Wyciąłem kawałek MDFu jak najbardziej wyprofilowany jak tylko mi sie udało :P i wsadziłem go pod boczek (szerokosc MDFu 20mm), a następnie przykręciłem śrubami do boczka (zielone kreski).

                                          --> II: W tym miejscu boczek juz nie jest poziomy, tylko zaczyna schodzić do podłogi (zielona kreska):



                                          Tak więc miejsce zaznaczone na rysunku poniżej obkleiłem taśmą ochronną i wykonałem odlew profilu tego miejsca o szerokosci +-10cm. (Czyli naniosłem jakieś 3 warstwy żywicy poliestrowej na tą taśmę). Gdy wszystko wyschło profil ten trochę obrobiłem i przykleiłem w miejscu w którym boczek juz nie jest poziomy. Dzięki temu uzyskalem boczek bagażnika równy na całej długości. Następnym krokiem było naniesienie szpachlówki na przyklejony odlew i jego okolice zeby uniknąć różnicy grubości boczka (III) i obicie go materiałem na nowo.



                                          Po tym zabiegu wsadziłem skrzynkę na swoje miejsce i pozostało mi wykonanie spasowania skrzynki z plastikami nad skrzynką (rys.)



                                          W tym celu zakleiłem taśmą ochronną plastiki nad skrzynką, skrzynkę oraz tą przestrzeń pomiędzy nimi, użyłem do tego power-tape'a więc uzyskałem jako tako sztywne połaczenie skrzynki z plastikami, zachowując przy tym wierne odwzorowanie tego zfazowania na plasitkach (rys.)



                                          Tak więc pokryłem taśmę żywicą i włóknem szkalnym (jakies 2-3 warstwy). Gdy wszystko wyschło wyjąlem skrzynkę i przyciąłem odlew tak że zakrywał on to zfazowanie na plastikach a nie wchodził na plastiki. Następnie zakleiłem plastiki folią ochronną i wstawiłem ponownie skrzynkę i pokryłem odlew szpachlówką z włóknem szklanym zeby nadac wszystkiemu idealny kształt i spasowanie z boczkiem bagażnika obok skrzynki.

                                          Później pozostało mi tylko wszystko obic materiałem (co zrobiłem narazie tylko prowizorycznie :P) i wstawić skrzynkę.


                                          I tutaj ważna sprawa .
                                          Ze szczescia ze to juz koniec wszystko zlozylem do kupy, odpaliłem, i sie wkurzyłem :P
                                          Otóż żywica poliestrowa podczas procesu twardnienia delikatnie sie kurczy, przez co powstają mikro dziurki przepuszczające powietrze. Niby nic ale przy mocniejszym basie po prostu wkurzają - trzeszczy. Tak wiec warto przed zakonczeniem calej roboty wstawic glośnik i sprawdzic to, zaznaczyć miejsca nieszczelne (u mnie białym markerem na rys. ponizej) i poprawić robote :]




                                          Do stworzenia tej skrzynki użyłem żywicy poliestrowej i szpachlówki z włóknem szklanym firmy NOVOL, można je kupić w OBI. Polecam tą żywicę ponieważ łatwo sie ją nakłada i łatwo sie miesza ją z utwardzaczem. - Na początku używałem żywicy epoksydowej Epidian ale całkowicie ją odradzam początkującym - masakryczna robota.

                                          Komentarz

                                          • miodzik
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 93
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kozi1987
                                            I tutaj ważna sprawa .
                                            Ze szczescia ze to juz koniec wszystko zlozylem do kupy, odpaliłem, i sie wkurzyłem :P
                                            Otóż żywica poliestrowa podczas procesu twardnienia delikatnie sie kurczy, przez co powstają mikro dziurki przepuszczające powietrze. Niby nic ale przy mocniejszym basie po prostu wkurzają - trzeszczy. Tak wiec warto przed zakonczeniem calej roboty wstawic glośnik i sprawdzic to, zaznaczyć miejsca nieszczelne (u mnie białym markerem na rys. ponizej) i poprawić robote :]
                                            U mnie po 6 warstwach nic nie przeciekało (objętość sprawdzałem wypełniając wodą). Maty których używałem miały gramaturę 450 g/m2. Dodatkowo, po sprawdzeniu objętości obudowę wymalowałem od środka bitumicznym preparatem do konserwacji samochodów (poszła litrowa puszka na 2 razy). Tłumi i uszczelnia. Jak tylko uda mi się dokończyć suba, podzielę się wrażeniami odsłuchowymi.

                                            Komentarz

                                            • marqz
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 100

                                              #23
                                              Przeniesiony

                                              Witam.
                                              Życzę wszystkim klubowiczom "kumulacji" w 2009 Roku !
                                              A teraz sprawy techniczne! Wreszcie się wziąłem za to o czym myślalem od pól roku! Pora nienajlepsza (-10 na zewnatrz) ale
                                              staraliśmy się siedzieć większość czasu w garażu! Zaraz po celebracji Nowego Roku, drugiego dnia zabraliśmy się z teściem do pracy - to znaczy - ja byłem przynieś-podaj-pozamiataj - teść złota rączka robił i zrobił to wg mnie wybornie - ja tylko
                                              zgłaszałem propozycje!
                                              Drżala mu ręka jak ciąl gumówką wykładzine i plastiki podtrzymujące no bo to jeszcze całkiem nowe auto ale mówilem mu: jedziemy nie ma co sie przejmować
                                              Wyszliśmy z załozenia, ze skrzynka będzie w pełni z MDF.
                                              Krótki opis szczegółowy!
                                              Wykorzystalismy
                                              - 3 płyty MDF 60/60 cm
                                              - trochę kleju montażowego expresowo-schnącego
                                              - kilka wkrętów czarnych do drewna dla wzmocnienia konstrukcji i nóżek.
                                              - trochę szpachli do uszczelnienia łączeń
                                              - jedna długa śruba i 3 nakrętki

                                              (niewykorzystane - pierwotnie mialo byc z zywic:
                                              - niepotrzbne dwie maty, utwardzacz i puszka żywicy, drugi klej montażowy, okulary plastikowe i maski do ochrony dróg oddechowych)...

                                              Kilka uwag do fotek i techniki
                                              - wycięliśmy boczek w miejscu zagięcia wewnętrznego (widać na zdjęciu)! Przez co reszta boczka pozostała nadal sztywna a na koniec wyszło, że można znów pozostałą plastikową szynę wykorzystać do wkładania zaślepki.
                                              - zrobiliśmy dwie nóżki z MDF a trzecia jest naturalna z oryginalnego kolucha przeznaczonego do mocowania towaru przyspawana do podłogi - jeśli skrzynka będzie się ruszać zrobimy w przyszłości drugie mocowanie skrzynki do kolucha wg pomysłów które
                                              wypróbowalismy wstępnie (ale na razie jest dość sztywno i brakowało czasu na zabawę)
                                              - wszystko zostało skręcone mocno śrubami w kilku miejscach i oszpachlowane by nie było szczelin
                                              - wykorzystaliśmy naturalny otwór w blasze od karoserii samochodu (widać na zdjęciu - otwór na srubę fi-5) - ważne żeby wstawić dwie nakrętki dystansowe mocno skręcone by śruba się nie kręciła gdy przyjdzie odkręcać inaczej będą problemy a wymiana żarówki może stać się koszmarem

                                              ! Dostawiliśmy też wąski klocek z MDF przez co łączenie jest stabiniejsze (klocek jest luźno zakładany z otworem w które wchodzą nakretki dystansowe)
                                              - na koniec pracy stwierdziłem, ze kant przy lampce bagażnika będzie skośny (a nie po łuku) przez co zyskujemy nadal troche światła w bagażniku
                                              - dołożyliśmy jeszcze prostokątny kawałek MDF-u od strony plastiku w narożniku - widać na jednym ze zdjeć - przez co nie musieliśmy szczególnie wykanczać tej szczeliny od podłogi do wysokości lampki a wykładzina przyklejona później dodatkowo "zaślepi" to co zostało. Byłoby w sumie to trudne bo boczek skrzynki dotyka w jednym miejscu bezpośrednio kantu plastiku dlatego zdecydowaliśmy zrobić to w ten sposób! Tu uwaga! ta scianka po wyjęciu skrzynki wydaje się iść po krzywiźnie! W rzeczywistości ładnie licuje z pozostałym plastikiem! - górna cześć zaślepki wycięliśmy z płyty pilśniowej ale doszedłem do wniosku, że może lepiej wyciąć przy pomocy wzorca z pilśniówki z orygynalnych
                                              "drzwiczek" wyrwanych na początku - to był dobry pomysł bo ten kawałek idealnie wchodzi w krawędź - szczelinę plastików - trzeba go tylko wzmocnić, zaszpachlować wklęsłe otwory i obić wykładziną! Potem w stałe plastiki boczka (te które odstają dla przekręcanych plastikowych "klamek" wcisnać/wmontować takie plastikowe kostki jak w starych autach mocowano boczki drzwi i wkręcić (przez zaślepkę) wkręty do plastiku wtedy zaślepka będzie sztywno trzymać (opcja druga szybsza to mocny rzep wtedy zakładanie zaślepki to jeden ruch - jeszcze to przemyślę!) - dwa otwory które ktoś z kolegów opisał jako potrzebne do ciśnienia zamykania klapy bagażnika były przykryte całą masą
                                              wykładzin - oderwałem tylko kawałek filcu i przyłoyłem na te otwory - resztę miekkiej gąbkowej pozostalości włożyłem luźno między boczek wykładzinowy a nadkole w celu "wypełnienia" myslę e to wystarczy!

                                              Robota skończona.
                                              Audio serwis:
                                              - naciągnął i przymocował wykładzinę
                                              - zamontował 4 kanałowy wzmacniacz na mdf'ie w lewym schowku
                                              - pociągnął zasilanie i kable - dołączył przednie głośniki do wzmacniacza.

                                              Pod skrzynkeczkę włożyłem kawałek wykładziny tak by przykryć prześwitującą blachę.

                                              Zdjęcia z przebiegu pracy z komentarzami w załączonym linku.

                                              Większość prac wykonał teść (złota rączka) i serwis audio.

                                              Link do fotek:



                                              Mam nadzieję że powyższy opis być może posłuży jako inspiracja do własnych pomysłów.

                                              Wnioski
                                              - Car audio nawet w prostym wydaniu nie jest proste (jeśli się nie ma warunków do pracy) ani tanie!
                                              - Wrażenia jednak z odsłuchu są wyjątkowe. Zaskakujące jest to, że nic nie dzwoni ani nie puka. Gra jak powinno. Myślę więc, że wykonanie można ocenić na dobre.
                                              - Najważniejsze, że udało się uzyskać cel. czyli nie stracić i przy okazji cos zyskać czyli:
                                              * po pierwsze: basik
                                              * po drugie i trzecie: przestrzeń - niestracona!
                                              * oświetlenie w bagażniku - pozostało
                                              * wyjście zapalniczki - nadal do użytku.
                                              Wszystko się udało zrealizować!

                                              Tak zakończyła się moja przygoda z audio w Skodzie. Obecnie już tylko jeżdzę i słucham.
                                              Być może podkleję kiedyś trochę podłogę matą.

                                              Pozdrawiam wszystkich fanów AUDIO CAR
                                              Combi 1.9TDI

                                              Komentarz

                                              Pracuję...